Tiedote koronaviruksen vaikutuksista Mäntyharjun torin toimintaan 1.4.2020

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeuksellisen tilanteen vuoksi torilla voi myyntitoimintaa harjoittaa Suomen hallituksen asettamien rajoitusten puitteissa. Kauppiaiden tulee kuitenkin kaikin keinoin varjella asiakkaitaan sekä itseään koronavirustartunnoilta. Jokainen toimija on velvollinen seuraamaan, onko hallituksen asettamilla rajoituksilla vaikutusta omaan myyntitoimintaan.

Mikäli torikauppaa ei pääse aloittamaan normaalisti, ei siitä peritä myöskään maksua. Tässä vaiheessa tämä koskee torikahvilatoimintaa, mutta myös jäätelökioskitoimintoja, jos ne eivät voi avata oviaan. Aiemmin päätetyn mukaisesti kunnan 425-juhlavuoden kunniaksi maksua ei peritä kesä-heinäkuulta. Kesä- ja heinäkuun maksujen vähennys lasketaan pois vuosipaikkojen maksuista automaattisesti.

Normaalit vuosi- ja kesäkausipaikkavaraukset pysyvät voimassa, mutta ajalta 15.4.-31.5.2020 maksut harkitaan erikseen, kun tilanteen kesto ja todelliset vaikutukset torikauppaan ovat selvillä. Kokonaisuutena laskutus siirretään loppukesään.

Tiedustelut sähköpostitse sini.kauppinen@mantyharju.fi.

Mäntyharjun kunta, tekniset palvelut